ونیر دندان چیست؟
16 تیر ماه 1396
فوریت‌ها و اورژانس دندانپزشکی
18 مرداد ماه 1396

دندانپزشکی زیبایی

دندانپزشکی زیبایی شاخه‌ ای از دندانپزشکی است که از روش‌های درمانی دندانپزشکی برای زیبا سازی دندان‌ها و لبخند استفاده می‌کند. در دندانپزشکی زیبایی ترک ‌خوردگی، لب پر شدگی، تغییر و بدشکلی دندان اصلاح می‌شود.

در اینجا با روش‌های زیبا کردن لبخند در دندانپزشکی زیبایی آشنا می‌شوید.

باندینگ دندان:

در این روش رزین کامپوزیت همرنگ دندان بر روی دندان مالیده می‌شود. از باندینگ برای ترمیم لب پر شدگی، ترک‌ خوردگی، تغییر رنگ، تغییر اندازه، بدشکلی و بستن فاصله بین دندان‌ها استفاده می‌شود.

کانتورینگ لثه:

برای اصلاح لبخند لثه ای یا همتراز نبودن خط لثه از این روش استفاده می‌شود.

ونیر:

ونیر پوست نازکی از جنس سرامیک یا کامپوزیت است که به سطح جلویی دندانها چسبانده می‌شود. از ونیر برای پنهان کردن بدشکلی لبه‌های دندان، ترک‌خوردگی، تغییر اندازه، لب پر شدگی، فاصله بین دندان‌ها و همچنین تغییر رنگ دندان‌ها استفاده می‌شود.

سفید کردن دندان:

برای سفید کردن دندان از دو روش لیزر و بلیچینگ ممکن است استفاده شود. بلیچینگ را می‌توان در مطب دندانپزشکی به صورت حرفه‌ای و یا در خانه انجام داد.

پرکردن دندان با مواد سفیدرنگ:

از مواد رزین کامپوزیت هم رنگ دندان برای پرکردن دندان‌هایی که در معرض دید قرار دارند استفاده می‌شود. همچنین می‌توان پرشدگی های قبلی نقره ای رنگ را با این مواد جایگزین نمود.

روکش دندان:

از روکش دندان برای بستن فاصله بین دندان‌ها، ترمیم ترک‌خوردگی و یا شکستگی دندان استفاده می‌شود. همچنین در صورتی که بخش زیادی از دندان دچار پوسیدگی شده باشد، به جای پر کردن دندان باید از روکش استفاده نمود.

– بریج / ایمپلنت:

برای پر کردن جای خالی دندان از ایمپلنت و یا بریج استفاده می‌شود.

اینلی و آنلی:

این ترمیم‌های درمانی همانند مواد پرکننده دندان برای پر کردن دندان در شرایطی که بخش زیادی از دندان پوسیده و تخلیه شده است، استفاده می‌شود.

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو آنلاین نوبت