ترمیم دندان با روکش PFM و روکش سرامیکی

بیش از سه دهه است که ترکیب پرسلاین با فلز، یا ترمیم های PFM برای ترمیم دندان ها استفاده شده اند. در طول این مدت، بواسطه تطبیق پذیری این روش برای استفاده، و نیز قابلیت هماهنگی کامل با دندان های مجاور، دندانپزشک ها در سراسر دنیا روکش های PFM را برای ترمیم دندان ها انتخاب کرده اند. روکش های PFM هماهنگی زیادی بین خاصیت ارتجاعی و زیبایی ایجاد می کنند. فلزی که در زیر این روکش استفاده می شود استحکام زیادی به آن می بخشد، در حالی که لایه پرسلاین بیرونی ظاهری طبیعی به روکش دندان می بخشد. روکش های تمام سرامیک یکی دیگر از انواع روکش های دندان هستند که بسیار طبیعی به نظر می رسند و زیبایی و سلامت از دست رفته دندان آسیب دیده یا پوسیده را به آن باز می گردانند. این نوع روکش ها از جنس سرامیک های دندانی هستند. این مواد سازگار با بدن انسان هستند که فرایند ساخت روکش از آنها و قرار گرفتن آن روی دندان ها تنها طی یک جلسه مراجعه به دندانپزشک انجام می شود.

مقالات آموزشی ترمیم دندان با روکش PFM و روکش سرامیکی

29 آذر ماه 1402

حساسیت دندان بعد از دریافت روکش

حساسیت دندان بعد از قرار دادن روکش معمولاً طی چند روز یا چند هفته خود به خود برطرف می شود. با این حال، گاهی اوقات می تواند نشانه ای از یک نگرانی جدی تر، مانند پوسیدگی زیرین دندان، روکش نامناسب، یا تغییر در تراز دندان های بالا و پایین باشد.
18 بهمن ماه 1400

چرا اطراف روکش دندان خود درد دارم؟

علل احتمالی درد شدید دندان زیر روکش: درد بعد از دریافت روکش جدید، روکش دندان خیلی بلند یا کج ، شکستگی دندان یا حفره زیر روکش دندان، درد ناشی از دندان قروچه
14 مهر ماه 1400

فیشور سیلانت چیست و چه کاربردی دارد؟

فیشور سیلانت به عنوان پوششی برای فرو رفتگی و شیارهای دندان عمل می کند. آنها به پیشگیری از گیر کردن باکتری، و نیز ذرات غذا درون این نواحی دندانی کمک می کنند.
8 شهریور ماه 1400

روکش زیرکونیا چیست؟

با روکش های زیرکونیا چه نکات بهداشتی را باید رعایت کرد؟ روکش دندان زیرکونیا چه نقاط ضعفی دارد؟ مزایای روکش های زیرکونیا نسبت به روکش سرامیکی و پرسلن چیست؟
2 خرداد ماه 1400

حساسیت دندان پس از پر کردن

پس از پر کردن دندان چه احساسی وجود خواهد داشت؟ چگونه حساس شدن دندان پس از پر کردن دندان را مدیریت کنیم؟ حساسیت دندان پس از پر کردن آن چه مدت طول خواهد کشید؟
30 بهمن ماه 1399

پر کردن دندان با مواد همرنگ دندان

پرکردن دندان با آمالگام بهتر است یا کامپوزیت؟ مراحل پر کردن دندان با کامپوزیت چیست؟ پر شدگی همرنگ دندان چقدر دوام دارد؟ آیا پر شدگی کامپوزیت باید تعویض شود؟

نمونه های درمانی ترمیم دندان با روکش PFM و روکش سرامیکی

0/5 (0 نظر)
رزرو آنلاین نوبت